Ads

Sunday, December 27, 2009

Majlis cukur jambul Aidid @ sambut menantu

Lambat betul nak masukkan entri pasal kenduri sambut adik ipar baru dan cukur jambul baby Aidid. Macam yang Che Mid cakaplah, bila taim cuti sekolah ni, berebut pc je dengan anak-anak, ibu sentiasa kena mengalahlah... Tapi sebab gambar dah ada, tak sedap pulak nak perap dalam fail je... jadi kita tinjau-tinjaulah kejap ya...!!


Ni gambar rojak buah Che Mid tapi disusun dan digubah dengan cantik sekali oleh Ana. Bahagian atas barulah dicurah dengan sos rojak buah dan ditabur dengan kacang tumbuk.

Kenduri Ijam ni kami buat kecik-kecik je, sekadar menyambut rombongan besan baru dan makan-makan sikit. Sambil tu diserikan dengan dendangan marhaban kumpulan Che Mid dan cukur jambul baby Aidid selepas solat Zohor. Malamnya pulak giliran orang surau membaca tahlil dan doa selamat.


Ini pulak ayam Fazli Rogers....specially grilled by che abang


Kalau takde udang panjat ... tak sah le ye..


Pengantin diiringi oleh keluarga pihak perempuan bersedia untuk makan beradap.. eh .. sebelah sebelah.. Nasi minyak tu, abah Che Mid yang masak. Tu memang speciality dia tu..


Beria-ia Che Abang memotong ayam panggang tu. Pisau tu dia baru beli tau..


Ha.. makan le.. jangan malu-malu


Ijam turut serta ketika majlis cukur jambul..


Nyai dan nenek Aidid ( mertua Nana) sedang memotong rambut baby


Mak nenek pun potong rambut Aidid jugak!!


Aidid al-Fathi bersama bonda dan ayahanda. Tengoklah tu.. sarung kaki Aidid dah tanggal sebelah.. entah cicir manalah tu..


Ramai juga jiran-jiran datang meraikan majlis marhaban kami.. terima kasih daun keladi ya kawan-kawan


Anak-anak dara sunti pun ramai juga yang datang, ikut ibu masing-masing.


Dalam keluarga kami ada lima orang cucu Nyai yang mengandung. Tapi Nana dah lahirkan Aidid, jadi tinggal empat orang lagi menunggu giliran... termasuk Che Mid. Insyaallah.. awal 2010 nanti banyaklah tangisan baby kedengaran!!


Antara hidangan yang kami masak sendiri - Nasi minyak, daging palembang, sambal goreng tempe, kerabu betik dan dalca. Tu lah dia serba sedikit kisah kenduri Ijam dan baby Aidid.





No comments: