Ads

Monday, October 25, 2010

Imam Muda TDB Naik Pelamin

Ustaz Zamri bin Marthan tinggal di taman Che Mid. Selain dari tugasnya sebagai seorang ustaz, Zamri juga menjadi imam paling muda di surau kami. Bacaan surah dalam solat dan suaranya sangat mengkagumkan dan mengasyikkan.

 Dia juga aktif menjayakan aktiviti sosial untuk remaja seperti kem solat dan mengajar al-Quran untuk jiran terdekat. Selalu juga Zamri menjadi pengerusi majlis dan membaca doa selamat jika kami mengadakan aktiviti di taman ni. Kalau musim cuti sekolah, dia pun ikut sibuk menguruskan aktiviti untuk anak-anak kami. 

Pada 10.10.2010 yang lalu telah berlangsung majlis perkahwinan ustaz Zamri dengan isterinya Zakiah, seorang guru KAFA. Dengarnya, bunga telur, gubahan dan lain keperluan pengantin disediakan sendiri oleh Ustaz Zamri yang memang pandai menjahit dan menghias. Untunglah isteri dapat suami macam ni kan..

Che Mid pernah usik dia dulu, " Zamri tunggu Farah besar ya, boleh jadi menantu akak". Dia senyum malu-malu. Bila dia bagi tahu nak kawin, Che Mid cakaplah, " Kan kakak dah bagi tau dulu, tunggu Farah besar!". Dia jawab, " Tunggu Farah besar lama sangat, masa tu saya dah tua.."

Che Mid sempat menghadiri majlis perkahwinannya di Sabak Bernam yang meriah dan indah. Selamat Pengantin Baru tak lupa diucapkan sebelum berangkat pulang.

2 comments:

sweetie2010.blogspot said...

Tunggu Farah besar yer..berbesan jer la ngan Sweetie..hehhee

Che Mid said...

Ha ha kalau dah jodoh tak ke mana..