Ads

Sunday, November 22, 2009

Afruz 5A

TAHNIAH!! TAHNIAH!! TAHNIAH!!

Afruz Diyanah bt Mohd Mastura, anak sedara Che Mid sebelah suami dapat 5A UPSR. Afruz bersekolah di Sek Rendah Kebangsaan AU Keramat, anak pertama dari 4 beradik.  Dia ni setau Che Mid, memang anak baik dan dengar kata ibu dan ayah. Berkat kesungguhan dan kerja keras juga galakan dari ibu dan ayah, Afruz berjaya dapat 5A. Gambar ni diambil disaat-saat penuh debar menunggu pengumuman.


Ayu, Afruz dan Acam tersenyum gembira selepas mendapat keputusan. Ayah Afruz pun dulu dapat 5A, kira bapa borek anak rintik la ni.. or like father like daughter also can la.. Ibunya.. em.. lupa lak nak tanya dapat berapa A dulu.. lebih dari 5A kut..he he


Afruz ditenangkan oleh Ayu ketika menangis kegembiraan sejurus diumumkan dapat 5A.


Bersama dua orang penyokong kuat - cikgu dan ibu. Tahniah untuk cikgu juga kerana 23 orang murid sekolahnya mendapat 5A.

Khas buat Afruz - Mak Ngah ucapkan tahniah dan syabas pada Afruz. Mak Ngah tau, bukan mudah nak dapat keputusan cemerlang. Mana nak jaga adik lagi - Danial dan Awish yang tentunya suka usik kakak dan baby Azyan (yang baru jalan jatuh), nak itu dan ini dari kakaknya. Belum lagi nak tolong ibu jaga rumah dan kemas rumah. Ayah pulak, dulu selalu 'out station' kan. Kadang-kadang memang nampak muka Afruz ni 'tension' semacam je.

Apa pun, Mak Ngah tau Afruz memang bertanggungjawab pada keluarga dan pandai jaga diri. Tahniah dan teruskan usaha di masa depan!! Ha, kejap lagi keputusan PSRA pula nak keluar. Namun, jangan lupa rezeki semua ditangan Allah swt, tak semestinya kita dapat semua yang kita hajatkan. Kalau belum ada rezeki, sabar banyak-banyak dan jangan cepat putus asa.  Percayalah, pandai atau tidak seseorang anak itu, ibu dan ayah tetap sayangkan kita. Mak Ngah pun sayang semua anak-anak buah Mak Ngah!!


3 comments:

Adnazthie said...

Salam Che Mid,
TAHNIAH buat Afruz ye..saya pun sedang tumpang gembira sebab anak kakak sulung pun keputusannya sama macam Afruz. Alhamdulillah..
Saya setuju kata Che Mid tu, kalau mereka gagal pun kasih sayang tetap tak berubah, cuma mereka perlu digalakkan berusaha untuk mencapai kejayaan seperti orang lain..

nurul said...

tahniah wat anak sedara akak tu ye....

syakur said...

Kool..ups, terlalu dan tersinggah..
Tahniah tuk sumer... ;)