Ads

Tuesday, July 6, 2010

Sayang ibu

Kisah benar ni Che Mid tertengok dan terdengar sendiri ketika jalan-jalan di Tesko, Setia Alam. Ada satu keluarga ni, sedang shoping di bahagian sayuran dan buah-buahan. Si ibu sibuk konsentret pilih sayur. Dua anak lelakinya berusia lebih kurang 8-10 tahun ada sekali kat situ. Si ayah mendokong adik yang kecil agak jauh dari tempat tu. Che Mid pulak melalui kawasan yang sama.

Anak lelaki yang besar sikit : Ibu, baby mana? (mungkin dia tak perasan yang si ayah tengah dukung siadik).

Ibu       : (Emm.. buat deeek ajek, tengah khusyuk pilih kobis)

Anak lelaki : IBU BABY MANA? ( Makin kuat suaranya )

Ibu      : (Masih tak menyahut pertanyaan anak... pandang pun tak).

Anak lelaki : Ibu!.. Ibu!.. (Sambil memegang hujung baju ibunya).

Ibu     : (Masih buat-buat tak dengar.. hai pekak ke ape mak ni...)

Akhirnya si anak yang agaknya geram dengan kesenyapan ibunya...

Anak lelaki : IBU..IBU..ENGKAULAH RATU HATIKU (menyanyilah dia dengan sekuat hati.)

Adik lelaki yang tadi cuma diam je, pun join sekali nyanyi lagu ibu dengan si abang. Maka meriahlah Tesko pada petang itu.

Masa diaorang nyanyi tu.. Che Mid dah semakin jauh dari famili tu.. kalau dekat lagi, endak jugak tengok macamana air muka ibu dia.. keh keh keh.. Apa pun, bagus jugalah anak-anak dia tu.. boleh nyanyi untuk ibu dekat pablik area..







7 comments:

sonata anak kancil said...

salam kenal...tq singgah ke teratak AGK...follow Che Mid...boleh dok sembang2 di sini...

memang seronok tengok gelagat manusia ni....itu lah Asam Garam Kehidupan

che mid said...

Ya betul sonata, ada masam ada masin.. ada macam-macam

sweetie2010.blogspot said...

Salam kenal dan ziarah,

Ibu manalah tu kusyuk memilih sayur hingga tak dengar anaknya bertanya banyak kali pula tu.Kalau Sweetie anak Sweetie nyanyi lagu macam tu depan publik, mau peluk anak tu cam tu jugak.

norliza_osman said...

Ibu engkaulah ratu hati ku..

Che Mid said...

sweetie - wah bangganya ibu peluk kita kt depan orang..

liza- betul tu.. kita adalah ratu

Jejaka Desa said...

Assalamualaikum.Terime lah award dari koi

piewahid said...

salam,
ziarah che mid kali pertama.
sronok & tersentuh membaca n3 ni...:)

jemput follow.