Ads

Thursday, July 29, 2010

Semangat Mazli Bawa Kemenangan

Minggu ni Che Mid slow melow sangat sebab tak berapa sihat. Tapi hari Ahad lepas ada pertandingan futsal peringkat taman Che Mid. Jadi kami pergi jenguk kejap sebelum makan tengahari kat luar. Tukang masak MC laa..

Kalau anda masih ingat dalam entri yang lepas, Che Mid ada cerita tentang arwah Mazli meninggal tidak lama selepas mengadakan mesyuarat futsal dengan anak-anak Jalan Muafakat 3. Jadi budak-budak ni berazam sangat nak menang untuk menunaikan hajat dan harapan arwah. Tempat Mazli digantikan oleh Zamri sebagai pengurus pasukan.

Masa kami sampai tu, dah sampai peringkat akhir. Jalan Muafakat 3 (pasukan Che Mid) hantar 3 pasukan iaitu pasukan remaja lelaki, kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak lelaki. Semua pasukan dapat masuk final. Gambar atas ni, pasukan kanak-kanak perempuan selepas perlawanan. Kalah 3-2. Naib johan pun ok kan!! Tahniah!!



Pasukan Muafakat 3 berjersi merah menentang pasukan Muafakat 2. Kami kalah juga 2-1. Budak-budak ni kecewa sangat tak dapat jadi johan sekaligus gagal menunaikan amanat arwah Mazli supaya menang.



YESS!! Team kanak-kanak johan!! Bergambar bersama Rashid (baju merah) dan Zamri (baju putih). Petang tu, acik Zamri makan belanja KFC. Best nya!!. Kelakar tengok budak-budak tu pakai jersi orang besar.. Tengok Ammar tu (gambar kanan).. pakai baju besar, seluar pulak ternaik sampai ke lutut..



Ramai warga Muafakat 3 turun beri sokongan pada anak-anak. Termasuk (dari kiri), Che Mid, Nor, Lina dan Rashid yang tak henti-henti nak main dengan Deeja


Che Mid tak lepas peluang berposing dengan anak-anak arwah Mazli yang bersemangat tinggi - Diana (kakak) dan Nadia. Yang pasti, acara hari ini mengingatkan kami pada arwah Mazli.  Pemain turun dengan penuh semangat dan para bapa turut datang memberi sokongan moral.

Memang Muafakat 3 sentiasa muafakat dari dulu, kini dan selamanya!!

3 comments:

Jejaka Desa said...

Salam nyinggoh.Jangan lupe ambik award kat blog koi..

che mid said...

JD, terima kasih kasi awrd tu, tapi koi tak reti nak mengambiknya.. nanti le dulu ya..

sweetie2010.blogspot said...

Salam Che Mid,

Sedih tengok gambar anak2 arwah Mazli. Dengan adanya sukan camni, kesedihan mereka terubat juga sedikit yer.