Ads

Friday, January 30, 2009

Mandi manda di Tiara Beach Resort, PD

Mandi manda di Tiara Beach Resort ni adalah sebagai memenuhi janji dengan anak-anak yang tidak dapat mandi di Langkawi tempoh hari. Kami dapat bantuan dari fp Roszan untuk dapatkan penginapan dengan harga lebih murah dari biasa.








Kami bertolak lewat petang Sabtu, 10 Januari, dan terpaksa berhenti membeli keperluan kursus Ayan dahulu, supaya tidak kelam kabut ketika menghantar Ayan pulang ke asrama esoknya. Hanya tiba menjelang Isya' di bilik. Sejurus selepas itu, kami ronda-ronda sekeliling Tiara dan menyaksikan persembahan Akrobatik China. Tidak ramai pelancong kerana musim sekolah dah pun bermula..



Selepas ronda-ronda kami keluar makan ikan bakar di Teluk Kemang dan pulang semula hampir pukul 1 pagi.



Esoknya, kami ke Batu 2 pula untuk sarapan pagi dan 'menapau' beberapa bungkus nasi lemak dan karipap untuk tengahari nanti. Gambar atas diambil di Pantai Batu 2.

Kemudian bermulalah episod mandi manda kami... Manusia-manusia lain agak ramai di waktu pagi, tapi beransur hilang menghampiri tengahari kerana kebanyakan mereka 'check out' jam 12 tengahari. Kami ni pulak, oleh kerana menyewa bilik persendirian maka kami pun bermaharajalelah di pantai buatan manusia ni.


Terutama sekecik Faris, tempat dalam gambar ni, cuma dia soranglah yang menggunanya. Si penjaga kat tepi pun dah naik boring asyik tengok muka dia je. Sebenarnya tempat ni hanya untuk kanak-kanak saja, tapi dia 'concur' pulak!


Gelongsor air ni pun entah berapa kali di naiknya. Sampai sakit-sakit belakang..



Dengan kakak Farah beraksi dekat air terjun buatan. Kalau duduk bawah air tu, boleh buat macam terapi air... sakit ooi!


Inilah mak bapaknya.. kalah orang bulan madu.. Nak mandi ke tak nak?? Anak-anak sibuk mengajak..


Farhan pun tak berapa nak mandi sangat, lebih suka berposing dan suruh orang posing.. Tu melaram dengan sunglasses ibu la tu..


Ini kes Pak Duyung tunggu Dugong tak sampai-sampai...



Atas perintah abang Ayan, Faris kena posing macam ni..


Ibu punya telatah sebelum berendam.. Tak la segan sangat sebab orang hampir-hampir tak de langsung. Main air pun di tempat cetek aje..



Ha tu.. semua dah kuyup dah.. tangan pun dah kecut-kecut..


Makan aiskrim beramai-ramai


'Photo of the day' - sweet and nice..
Kami bertolak selepas jama' Zohor dan Asar kira-kira jam 3 petang. Dalam perjalanan balik, abahnya kata, " lepas ni dah tak jalan mana-mana lagikan?"..... Emm.. maknanya dah habis bajet la tu..
Apapun, terima kasih daun keladi lain kali ajak lagi.. boleh kan..

4 comments:

smurf .... said...

uiii , best lerr , berjalan sakan ko nie ...
ari tu dah gi langkawi...

SUE ALAN said...

romantik sungguh posing....

Hamidah MJ said...

To smurf - dah habis bajet jalan, lepas ni tunggu artikel di plkn pulak..

To sue alan - memang pun, kat rumah pun macam tu jugak.. harap kekal forever after

rinnchan said...

Kita ada singgah mai laaaa semalam..cuma tak sempat nak tinggal jejak.... Abahnya tu selalu cakap mcm tu ya. Alaaaa...mulut aje tuu, esok lusa entah melancong ke mana lagi u all !!! Bajet abih tak pee...yg penting semua gembira dan makin mesra. Abahnya aje yg tak gembira kot..sbb duit habih !!! Lepas ni ibu pulak laaa support...hasil jualan kuah rojak etc etc... heh heh heh