Ads

Friday, March 26, 2010

Kecilnya Dunia

Semasa berjinak-jinak dengan alam blog ini, Che Mid banyak menceritakan tentang aktiviti Che Mid termasuk hal-hal keluarga. Turut dipaparkan juga foto-foto sebagai penyeri blog ini.

Kebetulan ada seorang blogger yang mengikuti ruangan Che Mid , telah terperasan gambar rumah yang Che Mid kunjungi semasa Hari Raya di Jenderak, Temerloh adalah rumah saudaranya. Rupanya, beliau merupakan saudara sebelah isteri tuan rumah dan suami Che Mid pula anak saudara kepada suami tuan rumah. Kebetulan tuan rumah mengadakan kenduri perkahwinan anak mereka (entri sebelum ini), jadi kami mengambil kesempatan untuk bertemu.

Che Mid tak berapa cam wajah blogger ni, jadi Che Mid bertanya kepada kakak pengantin berdasarkan apa yang Che Mid tahu tentang blogger ni melalui entri-entrinya. Akhirnya, Insya Allah, kami dipertemukan.


Diperkenalkan blogger Jejakadesa (kiri) disebelah Mak Tehnya disisi pengantin. Che Mid pulak disebelah Pak Tehnya yang juga Pak Cu Che Mid. Isteri Jejakadesa takde sebab sedang berpantang selepas melahirkan anak pertama. Kira tak jauhlah tarikh lahir dengan Deeja.

Balik dari Jenderak, kami berhenti di Genting Sempah untuk rehat dan solat. Ketika sedang menukar lampin Deeja, Che Mid disapa oleh seseorang. Bila Che Mid menoleh, ada seorang wanita menegur dengan cerianya, "Che Mid !". Terkejut sungguh dibuatnya sebab Che Mid tak kenal dia pun. Lepas tu dia pun kenalkan diri," Sue Alan". Subhanallah!! Bertambah terkejut Che Mid. Bertemu seorang lagi blogger! Kami berpelukan seolah rakan lama yang bertemu setelah lama berpisah.


Tuan-tuan dan puan-puan diperkenalkan Sue Alan. Bila blogger bertemu blogger, gembiranya tidak terkata. Nak tau macamana Sue boleh cam Che Mid, meh sini nak cita.


Sue ternampak suami Che Mid di luar surau Genting Sempah, dia kata macam pernah jumpa je mamat ni, tapi dimana ya. (Yalah.. gambar hasben I kan melambak dalam blog tu.. jadi fofular satu Malaya rupanya.. he he) Lepas tu dia teringat kat Che Mid, jadi dia pun melilau cari Che Mid dan dengan konfidennya mengecam Che Mid. Maka berlakulah siri jejak kasih terkini!! Terima kasihlah pada Sue yang sudi menyapa Che Mid. Rupanya Sue dan famili sedang dalam perjalanan ke kampung suaminya di Raub. Suami Che Mid kata, kita jumpa dua blogger dalam masa sehari!! Itulah rezeki namanya..


Sue dan dua anak dara sunti sempat bermesra dengan Deeja 

Yang tak acinya... Sue boleh kenal hasben kita, Farah dan Deeja pun. Tapi Che Mid tak kenal dengan Sue sebab blog dia banyak cerita pasal aktiviti sulamannya berbanding dirinya. Apapun, blog telah menyambung silaturahmi dua jiwa tanpa disangka-sangka.

Nak bagi tau ni, si Sue ni memang baik hati tau. Tu sebablah kami dimurahkan rezeki untuk berjumpa. Sebab apa, beberapa hari selepas Deeja lahir Sue telah bermurah hati menghantar hadiah untuk Deeja.


Saja je Che Mid simpan gambar ni. Neks taim boleh serbu rumah Sue pulak!!


Dua pasang pakaian dari Sue khusus untuk Deeja. Masih disimpan elok.. tunggu muat untuk Deeja nanti.  Memang cantik sulaman ni Sue. Terima kasih banyak-banyak Sue.

Terlanjur bercerita pasal blogger ni, ada seorang lagi blogger yang Che Mid jumpa. Nurul telah menziarahi Che Mid di rumah dua minggu lepas. Kami telah berhubung melalui blog masing-masing sebelum ni. Nurul tinggal di taman berdekatan dengan rumah Che Mid. Ibunya pula memang Che Mid dah kenal lama kerana sering bertemu surau atau di masjid.


Che Mid dan Deeja diapit oleh Nurul dan ibunya. Borak punya borak rupanya sebelum ni, Nurul dan Che Mid dah pernah berjumpa. Nurul pernah tempah dadih dari Che Mid melalui telefon dan Che Mid sendiri yang menghantarnya ke rumah. What a small world !!

7 comments:

Nizam Awang Brahim said...

Memang kecik weh rasenye...

Adnazthie said...

Salam Che Mid,
Memang kecil sesangat dunia ni. Pengalaman member jumpa rakan sesama belajar kat Shah Alam dulu kat tanah suci Mekah.

Roszana said...

Ehemmmm jejak kasih ya....bertambah kenalan wpun asalnya di alam maya

*Dak kecikkk* said...

hahhaahaa,ada kebaikkan jgk berblog ni ye..he3

norliza_osman said...

salam che mid..best nye kalau dapat berjumpe macam ni kan..rasa bertambah dekat di hati..

che mid said...

Kalau ada rezeki, Che Mid ingin jumpa dak kecik dan liza. Bilalah agaknya ya..

nurul said...

salam kak,
mmg byk kelebihan brblog nie....
blh kenal eamai kawan2 tk kira jauh dekat kan..

sy baru je tgh nk update citer pasal lawat akak n bby deeja...

kak, sy copy pic akak tu sekeping ye..tq! ;)