Ads

Sunday, May 18, 2008

Famili ku sayang



Gambar ini diambil pada tahun 1997 di Sungai Congkak. Anak-anakku ketika itu berusia dalam lingkungan 11 hingga 1 tahun. Firdaus, anak tiriku 11 tahun, Farhan, 5 tahun, Farah, 2 tahun dan Faris 1 tahun. Tiga bujang dan satu dara. Empat orang kesemuanya dan aku sangat-sangat sayangkan setiap seorang dari mereka. Each and everyone of them. Everybody is special in their own way, termasuk suamiku Fazli yang baru meraikan harijadi ke 47 Mac lalu.

Kini 2008; 11 tahun berlalu. Farhan sudahpun menjangkau 17 tahun, Farah dah tingkatan satu manakala Faris berada dalam darjah 6. Tiada adik baru walau kami teringin menambah ahli keluarga namun tiada rezeki nampaknya.

Firdaus, satu-satunya anak tiriku yang paling istimewa di muka bumi ini telah pulang menemui Ilahi pada 10 Oktober 2004 ketika usianya 18 tahun. Masih di tahun pertama Kolej Universiti Islam Antarabangsa. Menurut doktor Firdaus menghidap penyakit TB, satu penyakit yang telah jarang didengar tetapi penyakit itulah yang telah meragut nyawa anakku. Innalillah.. Akan kutulis rencana istimewa kenangan bersama Firdaus bila ada ruang waktu nanti.

No comments: