Ads

Thursday, March 19, 2009

Upin oh Ipin

Dah tengok Geng Upin & Ipin - Pengembaraan Bermula? Ha! Tak tengok lagi, hi.. rugi.. rugi. Apa? Dah tengok lima kali!.. Melampau ni.. tak bagi can orang lain la pulak!.


Dengar ni! Kita orang semalam (18 Mac 2009) pergi tengok Upin di TGV Bukit Raja. Seramai 18 orang telah menggempur panggung. Semua Upin punya pasal. Ada yang dah bertahun tak tengok wayang, pun 'tewas' juga kali ini. Nak tau sapa yang berombongan Cik Kiah dari Taman Dato Bandar ni... siapa lagi saya la dan Faris dan Farah, emak saya, Ruzzi dan 3 anak, Kak Idah dan 3 anak, Cik Nah dan 2 anak serta Jah dan 2 anak. Semuanya ahli marhaban yang baru menang hari itu. Konon-konon dapat duit hadiah ni, nak enjoy tengok Upin la!!
Kami pergi menaiki 3 kereta. Dah buat tele-tempahan tiket untuk 12 orang dan bakinya kami beli di kaunter untuk pertunjukan pukul 11.30 pagi.






Baru lepas beli tiket, tu yang Faris pegang. Faris dan Farah dah tengok 2 kali. Ibu yang tak tengok lagi. Jadi bila ibu nak tengok apa lagi, mereka pun tak nak tinggallah.



Ruzzi dan anak-anak, Hakim, Haziq dan Zira, sedang beli jajan.. Zira minat habis dengan Upin tu, setiap kali nampak gambar atau T shirt Upin, alamat nangis mintak satu!Mira anak Cik Wahab memeluk pop corn dengan eratnya.. Bagi Cik Mid sikit boleh?Si kecik ni pun minat sangat dengan Upin.


Tiga jejaka beraksi di hadapan poster sambil menanti waktu masuk ke pawagam. Kecoh pawagam dengan karenah rombongan kami.
Jam 11.20 pagi, kami berbondong-bondong masuk di ketuai oleh Angah Diana. Pening staf TGV nak mengira jumlah manusianya, kerana Angah bagi kesemua 18 tiket sekali. Kami duduk di bahagian tengah (1 barisan setengah).
Ketika panggung dah gelap, saya lihat ada seorang ibu bersama 3 orang anak sedang mencari tempat duduk di bawah, mengisi 4 tempat duduk terakhir. Saya bisik pada Farah," Itu mesti last minute beli tiket punya kes.." Farah jawab," Bu, tu macam Mak Ngah aje!". Memang pun, Acik datang bawa anak-anak. Bila saya dekati, Acik kata anak-anaknya dapat tahu yang kami menonton Upin, terus dia 'paksa' Acik ikut sekali. Jadi keseluruhan Geng kami ialah 22 orang.. Ooh..hebat penangan Upin!
Filem ini mengisahkan bagaimana Geng Upin mengembara secara tak sengaja ke dunia lain kerana cuba menyelamatkan binatang pelik bernama 'Oopet' yang sangat comel. Berbagai kejadian kelakar, seram dan sedih di sepanjang cerita. Jalan cerita yang segar dan mudah memang mengundang gelak tawa kami dari awal hingga akhir. Memang sesuai sangat untuk seisi keluarga menyaksikannya. Satu kejayaan besar untuk anak-anak muda Las Copaque yang mencipta Upin dan Ipin ini. Saya amat berbangga!!


Wajah-wajah selepas keluar dari pawagam. Anak-anak lain dah bertempiaran mengembara ke Jusco pulak!!
Sebelum kami pun ikut 'mengembara', kena isi perut dulu. Jam dah pukul 1.30 petang. Lepas tu kami ronda-ronda sekejap dan tiba di rumah kira-kira jam 3.30 petang.

2 comments:

ASE1 said...

weii , midah ... sakan ko tgk wayang ek .. aku tak tgk lagi .. sibuk layan bdk2 nie . teringin gak nak tgk , klu bwk sikembar nie , mau nye haru biru panggung nti ..

Hamidah MJ said...

Tengok jangan tak tengok. Eh, apasal aku tak dapat jengok blog kau lagi ha.. bg address lagi..