Ads

Friday, May 15, 2009

Jalan-jalan Tengok Pantai Bagan Lalang

Selepas pulang dari majlis persandingan Mastura di Batu Laut, kami terus bergerak ke Pantai Bagan Lalang. Kalau terus lagi boleh sampai ke Port Dickson, tapi jauh sedikit jika dibandingkan dengan lebuh raya. Kira ikut jalan dalam lah...
Pantai Bagan Lalang ni terletak di Sepang. Air lautnya tidaklah terlalu jernih tapi ia adalah antara tempat terdekat dari Kuala Lumpur. Bila masa air surut, air akan jauh ke tengah laut. Sesiapa yang nak mencecah air, kenalah berjalan jauh sedikit. Ketika kami sampai pun air tengah surut jugak. Tapi tak kuasalah pulak nak mengharung pasir ke tengah sana. Panas pulak tu..Rumah-rumah kecil tu adalah Goldcoast Resort yang masih dalam pembinaan. ia terletak di tengah-tengah kawasan mandi-mndi. Bagi saya, tak berapa sukalah resort tu ada kat situ. Eloknya, biarlah jauh sikit dari tempat orang ramai berehat. Lagi Eksklusif dan tidak mencemarkan kawasan sekitar dengan tambakan tanah dan bahan binaan.
Kawasan Hotel Sri Malaysia, chalet dan tempat-tempat makan lain pun terletak jauh juga dari gigi air. Baguslah macam tu.. ia tak mengganggu kesemulajadian pantai tu..




Kawasan pokok-pokok ni pula terletak di seberang jalan utama pantai.. kerana 200m dari air laut. Tak taulah pulak airnya tu masin ke payau ke.. sekali tengok macam hutan bakau..

Cantik memanglah cantik. Maknanya, pemandangan di Bagan Lalang boleh dikategorikan sebagai 'sea view' dan 'garden view' kut..


Kemudahan untuk pengunjung memang lengkap. Termasuk surau, tempat bilas mandi dan tandas, perkhemahan dan juga makan-makan. Restoran makanan laut pun ada terutama untuk makan malam.


Lihatlah anak-anakku.. berderet nak beli air dan keropok lekor.

Cukup suka sekali shot ni..
Farah dan Faris seronok dapat tangkap ketam.



Faris bermain-main dengan anak-anak ketam. Jom kita intai anak-anak orang bergurau senda dengan pantai!!
Belajar-belajar curi ambik gambar..






Sikecik leka tengok orang main layang-layang. Che Mid pun curik ambik gambar. Aleh-aleh dia perasan dan bagi tau bapak dia... hu hu malu I you..








Ini satu famili sedang berkhemah dan ber bbq. Abahnya sibuk pastikan api menjadi dan khemah tak melayang dek angin yang kuat. Siibu pulak dah ready dengan bahan perapannya. Che Mid tengok anak-anak mereka semua perempuan. Lima orang rasanya. Sikakak sedang buat homework dalam khemah tu. Yang lain bermainan pasir di tepi khemah.. happy family sungguh!!
Budak-budak ni pulak menimbus pasir. Kami letak kereta sebelah menyebelah tapi tak lah sampai bertegur sapa pulak dengan mak ayah dia orang ni. Memang tak puas singgah di pantai tanpa main air. Takpelah lain kali kita datang lagi yek!!






No comments: